Fitnesszaal (alle lessen duren 45 minuten)


FitCircle:

De FitCircle is voor mensen die zo lang mogelijk de vitaliteit van het lichaam willen behouden. De FitCircle bestaat uit een ronde van vaste krachtapparatuur die we afwisselen met losse oefeningen. Met de speciale oefeningen in deze les krijgt u soepelere gewrichten, een betere coördinatie en sterkere spieren. Daarnaast houdt u klachten en aandoeningen langer buiten de deur.  Iedereen kan op eigen niveau meedoen.

Kracht & Balans 65+:

Bent u wat wankel, raakt u snel uit balans en / of heeft u moeite met opstaan uit de stoel dan is dit de les voor u.
Een training waarbij balans en kracht in de benen en armen voorop staat.
Elke week worden oefeningen herhaald en gewisseld.


Groepslessenzaal

Groepslessen (alle lessen duren 45 minuten)


Yin Yoga:

Yin Yoga is inmiddels enorm populair. De houdingen die u bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken de dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. De les is juist zo lekker doordat u even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd neemt voor u lichaam. 

Pilates:

Met Pilates verbetert u uw kracht, flexibiliteit en balans. U ontwikkelt lange en sterke spieren en u versterkt uw innerlijke core om de wervelkolom te ondersteunen. U krijgt dus spieren met lange elegante vormen. Tevens verbetert u uw lichaamsbewustzijn en bouwt u aan een betere houding. Zo kunt u een soepele en sterke rug ontwikkelen. Pilates helpt u dus kort gezegd met uw houding in het dagelijks leven en met Pilates kunt u ook blessures helpen voorkomen, het is dus een perfecte aanvulling voor als u een andere sport beoefent.

Yoga / Pilates:

Is een combi les zoals hierboven staat beschreven. We beginnen met rekken en strekken gevolgd door 20 minuten Yoga en daarna 20 minuten Pilates.

High Fit:

Een intensieve les waarbij u sterker, strakker en fitter zal worden. Het eigen lichaamsgewicht en losse gewichten, kettlebell, tube’s, enz. worden als weerstand gebruikt. De oefeningen zijn mogelijk op ieder niveau en juist dát maakt het trainen leuk. Afwisseling, begeleiding en vooruitgang. Alle ingrediënten voor de perfecte training.

Ski Fit:

Doordat het nodige gevraagd wordt van je spieren en conditie tijdens het wintersporten, is een goede voorbereiding het halve werk. Met het Ski Fit programma traint u juist die spieren waarvan veel wordt gevraagd tijdens de wintersport. Zo gaat u straks soepel de berg af en heeft u minder kans op blessures en spierpijn.

Steps en Dance:

Een leuke les waarop de maat van de muziek bewogen wordt. Er wordt les gegeven op een step die uzelf in 3 standen kan verzetten, daar wordt op- en afgestapt. De “dance” is dansen op de maat van de muziek, met een vaste dans op elk nummer.

Spinning:

Lekker een lesje fietsen op muziek: snel en langzaam, zwaar en licht, zittend en staand. Door de weerstandsknop te verstellen maakt u de training zo zwaar als u wilt. Er wordt gewerkt aan een betere uithoudingsvermogen. De conditie zal hierbij zeker omhoog gaan waarbij u in het dagelijks leven veel profijt van zal hebben. U zult minder snel moe zijn en meer energie krijgen.

Buitenfit:

Bij Buitenfit doen we op verschillende locaties trainingen voor het hele lijf. Er wordt met verschillende attributen gewerkt, bij zeer slecht weer gaan we naar binnen.